
En undersøgelse fra det engelske analysefirma Screen Digest viser, at markedet for MMO(Massively Multiplayer Online)-spil var mere end en 5.5 milliarder kroner værd i 2006. Det er især abonnementsmodellen, der hiver pengene op af folks lommer.
Netop abonnementsindtægterne står for 87 procent af indtjeningen. Resten er fordelt mellem reklameindtægter og salg af virtuelt udstyr, som for eksempel våben.
Rapportens forfatter peger på, at udover de mere traditionelle spil som netop WoW, er der også kommet andre slags spil til, som tiltrækker andre typer spillere, som for eksempel Second Life.
Screen Digest forudser, at markedet vil vokse til halvanden milliard dollars i 2011. I denne periode vil specielt Europa stå for den største del af væksten, i forhold til USA.
World of Warcraft er i følge undersøgelsen en klar vinder og står for 54 procent af indtjeningen. RuneScape kommer ind på en andenplads.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar